Symptoomzoeken in de wachtweken


Het is alweer bijna wee weken geleden dat ik IUI nummer 5 heb gehad. De eerste week gaat altijd prima en hoewel ik eigenlijk dagelijks wel denk aan de IUI en alles wat ik beter wel en niet kan doen, kom ik de dagen vrij goed door. Waar het begint te dringen zijn de laatste dagen van de tweede wachtweek. Die dagen waren het symptoomzoeken begint, zoals medestanders het zo mooi noemen. Zo heb ik deze maand de hele tweede week enorme last van brandend maagzuur en zijn mijn borsten helemaal opgeblazen en pijnlijk. Zodanig dat de tranen in mijn ogen springen zodra mijn vriend er één vinger tegenaan legt. Andere bekende symptomen zijn een bloeding na één week en misselijkheid. Gelukkig heb ik van die laatste twee deze maand geen last, maar er is in ieder geval geen peil op te trekken of ik zwanger zou kunnen zijn. Leuk zijn ook de berichten op fora die ik lees; wat voelde jij toen je zwanger was? Dat varieert dan van “ik wist het meteen” tot “eigenlijk had ik tot in de 8e week geen enkel symptoom en bevestigde alleen de echo dat het echt zo was”. Nu zit in op de dag voor NOD (niet-ongesteldheids-dag) en begint de buikpijn die ik zo goed ken. Het vervelendste moment is dan het wachten tot het eindelijk doorzet. En helaas, dan maar weer bellen om een afspraak te maken voor de volgende echo in de volgende ronde IUI. En dan begin het hele riedeltje weer van voren af aan…

Reacties