Daar gaan we dan… op naar de eerste ronde IVF/ICSI!


Zaterdag was het dan ineens zover; ik was volle bak ongesteld en we mochten ons per mail aanmelden bij het ziekenhuis voor de eerste ronde IVF/ICSI. In het schema stond dat we op dag drie de eerste echo zouden krijgen, dus we waren al helemaal voorbereid om dan te starten. In de ochtend werd ik al gebeld door het ziekenhuis om een eerste afspraak te maken. Alleen is het maandag zo ontzettend druk, dat ze ons liever op zondag (dag twee) al willen zien voor de echo, het bepalen van de dosering en de prikinstructies. Dat kan natuurlijk ook! En zo ging het ineens heel snel. Bij de echo begon de arts rechts en telde daar al 13 follikels. Een stuk meer dan ik had verwacht, aangezien dit het totale aantal is wat vorige keer geteld werd. Toen ging ze door naar links en telde daar 20 follikels. Er liggen dus voorlopig meer dan genoeg eitjes klaar!
Meteen is bepaald dat we gaan starten met een dosering van 150 eenheden Gonal F. Daarnaast hebben we meteen een afspraak gemaakt om terug te komen op vrijdagochtend. Dan wordt gekeken hoeveel follikels aan het groeien zijn en mag gestart worden met de Orgalutran.

De prikinstructies waren een eitje. De verpleegkundige heeft voorgedaan hoe we een vetkwabje vast pikken, hierin het naaldje volledig insteken en dan de knop indrukken en een paar tellen wachten. Vanavond mogen we dan echt van start met het prikken. Vriendlief mag dit gaan doen en vindt het toch wel een tikje spannend. Hij wil me geen pijn doen. Het klinkt misschien vreemd, maar ik heb er zin in!

Reacties