Derde echo; eitjes checken en start Orgalutran!

Gisterochtend hadden we de derde echo om te tellen hoeveel follikels er zijn en of ze inmiddels groot genoeg zijn om te starten met Orgalutran. En dat zijn ze!


Bij het tellen ging ze meteen vol enthousiaste van start aan de rechterkant en telde meer dan 10 follikels. Gelukkig vertelde ze daarna ook dat die niet allemaal groot genoeg waren om mee te gaan doen, maar een stuk of 8 toch wel. Het grootste follikel was ook al ruim 12 mm, dus ze groeien als de turbo nu!


Links zijn er iets minder follikels die groot worden, dus daar bleef het zo rond de 4 a 5 steken. Uiteindelijk gokken ze op zo'n 15 follikels, omdat niet uit alle follikels een eitje te halen is. Het streven is ongeveer 12 eitjes op te halen, zodat eventueel ook 50% IVF en 50% ICSI mogelijk is, wat ik ontzettend graag zou willen.
Meteen na het tellen kregen we de prikinstructie voor de Orgalutran, die ik meegenomen had. Een kant-en-klare pen met een iets botter naaldje. Deze moet er wat harder ingestoken worden en rustig leeggedrukt. De verpleegkundige jastte 'm meteen in mijn buik, waar ik meteen 10 minuten een enorm stekend, branderig gevoel aan over hield van de vloeistof. Bah, wat een naar prikje!


Het andere goede nieuws is dat de punctie waarschijnlijk vrijdag plaats gaat vinden. In het weekend doen ze dit niet, omdat het ICSI is en niemand dit dan in het lab kan doen. En mijn follikels groeien nu zo hard dat ze maandag vermoedelijk niet gaan redden. Als de grootste follikels 18 mm zijn mag de Pregnyl gespoten worden. Dinsdagochtend weer terug en hopelijk zijn ze dan weer wat groter!

Reacties