Tweede echo; eitjes checken

Vanmorgen hadden we de tweede echo van het traject. Deze echo is voornamelijk bedoeld om te kijken hoeveel eitjes er groeien en of dat er niet teveel of te weinig zijn. Optimaal zouden het er tussen de 15 en 15 moeten zijn. Daarnaast staat op de planning om Orgalutran toe te gaan dienen om de eisprong tegen te gaan.


Bij de echo begon ze met tellen aan de rechterkant. Hier bleken een stuk of 10 eitjes te liggen, waarvan 4 grote. Links leken ook ongeveer 10 eitjes klaar te liggen, waarvan 3 á 4 grote. Dat betekent dat er nu ongeveer 7 á 8 eitjes van 9 a 10 mm klaar liggen, die verder zullen gaan groeien. Eerlijk gezegd ben ik ontzettend blij met dit mooie aantal .Ik was toch vooral bang dat al die 33 follikels die op de uitangsecho geteld waren, mee zouden gaan doen en ik overstimulatie zou krijgen.


Aangezien pas met de Orgalutran gestart wordt als de eitjes 11 mm groot zijn, hoef ik die nu nog niet te gaan spuiten. Komende zondag mogen we terug komen voor een volgende echo en zal waarschijnlijk meteen met de Orgalutran gestart gaan worden. We kregen ook meteen een enorme tas mee met de medicatie voor de komende week. Zo zaten er 2 injectspuiten in van 450 IE Gonal F, een injectiespuit en 2 doosjes met Pregnyl en 5  losse injectspuiten met Orgalutran.


Wat me verbaasd is dat ik vrij weinig voel van de Gonal F. De prikjes zijn ongeveer 2 seconden vervelend als het naaldje erin gaat en daarna voel ik er niks meer van. Verder heb ik de eerste dagen nergens last van gehad, alleen gisteren had ik ineens een enorme hoofdpijn. Gelukkig hielp paracetamol goed en heb ik vandaag alleen nog een licht zeurende hoofdpijn. Wat ik nu wel merk is dat mijn buik iets dikker begint te worden. Ik heb normaal al een klein buikje, dus het valt niet enorm op. Maar die eitjes moeten blijkbaar toch ergens heen ;-).

Reacties