Stress... HCG voldoende gestegen?

Afgelopen maandag was ik behoorlijk in de stress. Met het volle vertrouwen deed ik voor de tweede keer twee zwangerschapstesten, 6 dagen na de volgende. Het viel me ontzettend tegen dat het streepje vrijwel niet donkerder geworden was. De vorige keer zwanger is geƫindigd in een miskraam na 5 weken en 2 dagen, dus ik was ontzettend bang dat dit weer zou gebeuren.
Meteen heb ik het ziekenhuis gebeld en het uitgelegd. Ze gaf meteen aan dat het niet echt positief is als het streepje hetzelfde blijft. Maar gelukkig was deze ook niet lichter geworden. Op dinsdagochtend mocht ik bloed gaan prikken om te kijken of er voldoende HCG in mijn bloed aanwezig was voor een zwangerschap. Na urenlange onzekerheid werd ik gebeld door de verpleegkundige dat de waarde 261 was. Ze had ook met de arts overlegd en gaf aan dat deze waarde eigenlijk nog niks zegt, omdat het niet met een andere waarde te vergelijken is. Het enige wat we konden doen was op donderdagochtend nog een keer bloed prikken. Het HCG zou in 40-72 uur moeten verdubbelen voor een goede zwangerschap.
Nadat ik donderdagochtend bloed was wezen prikken ging ik meteen naar mijn werk. Natuurlijk met 0 concentratie, hoezeer ik ook mijn best deed. Gelukkig werd ik rond 11 uur al gebeld dat de waarde nu 431 was en dat dit netjes was. Niet echt denderend hoog, maar het kan een late innesteling zijn geweest en de verdubbeling is belangrijker. Een hele hoop spanning viel van mij en mijn vriend af en spontaan durven we weer een beetje blij te zijn. Op naar de echo over 6 dagen!
Eerlijk gezegd voel ik me nog niet eens enorm zwanger, ook al heb ik wel al wat last van kwaaltjes. Zo ben ik ontzettend moe en deze week al een paar keer om 21 uur in slaap gevallen. Verder werd ik vannacht wakker van de geur van het toilet van ons konijn. En ik heb af en toe steekjes en zeurende pijn in mijn buik. Het is vaak net de pijn alsof ik ongesteld moet gaan worden. En bij vlagen heb ik enorme honger en moet ik echt wat eten, maar mijn avondeten kost weer moeite en als ik geen trek meer heb moet ik echt stoppen met eten.

Reacties